Als de zomervakantie er op zit, komen veel mensen weer in hun dagelijkse ritme. Dit is een mooi moment om nieuwe, gezonde routines in te bouwen. Zo maak je een goede start en kun je er weer tegenaan!

Om vakantiekilo’s te voorkomen, moet je goed opletten wat je op dat moment eet en drinkt en voldoende bewegen. Maar aan je vakantie kun je juist gezonde gewoonten overhouden. 3 tips:

1. Water als dorstlesser

In een warm land drink je al snel meer water dan thuis. Blijf ook als je terug bent van vakantie vaker water drinken. We raden het aan, omdat water geen calorieën bevat, in tegenstelling tot frisdranken en sappen.

2. Regelmatig vis

In het buitenland hebben ze andere soorten gerechten. Aan de Middellandse Zee eten ze bijvoorbeeld veel vis. Neem deze goede gewoonte mee naar Nederland en eet regelmatig vis. Het is goed voor je hart en bloedvaten om 1 keer per week vis te eten.

3. Variatie met groente en fruit

Tijdens je vakantie kom je misschien wel in aanraking met groenten en fruitsoorten die je niet eerder hebt gezien of geproefd. Varieer ook thuis volop met groente en fruit. Pak juist eens een soort die je weinig eet of nooit eerder nam. Door gevarieerd te eten krijg je alle benodigde vitamines en mineralen binnen.

 

 

[Bron: Voedingscentrum/Foto:Pixabay]

WP-Backgrounds by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann